Tuesday, February 14, 2017

MOTIVASI UNTUK KURUS


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua

Erm..dah lama nampaknya Akak Diva Kak Senah sesat kejurang mariana uols...sempena kedatangan tahun baru ni ,walaupun dah bulan Februari baru ko gigih nak update resolusi ko Kak Diva berazam untuk kembali slim seperti gambar di bawah (gegeh korek blog lama cari gambar zaman gelap kegemilangan katanye 😏)

 
Slim kan??kalau tak slim korang angguk jelah kata slim(kene lah jaga hati ahkak)
 Baju ni saiz M uols..masa ni berat 50 lebih tapi nampak slim , maybe muscle mass lagi tinggi daripada lelemaks
 
muscle mass atau jisim otot ni penting ye kawan2 sebab bila jisim otot korang tinggi, waktu korang tidur pun lemak terbakar okeh, sebab tu korang diberi pilihan untuk workout dengan besi atau workout biasa je (aku tak sokong dan tak larang mana2, ikut keupayaan badan dan minat masing2, kang aku suh angkat berat, korang terus PUTUS ASA nak kurus, rasa bersalah pulak aku ;P
 
Sedikit info berkenaan otot:-
 
Dengan penambahan otot dibadan (muscle mass) , proses pembakaran kalori akan menjadi lebih efisyen oleh kerana otot adalah agen terbaik dalam pembakaran kalori. Kalori akan terbakar dengan baik walaupun anda sedang dalam keadaan duduk atau berjalan santai. Badan menjadi tidak gemuk atau obes dengan ini menggelakkan diri dari penyakit berkaitan dengan jantung seperti tekanan darah tinggi, strok dan sebagainya.
Kredit kepada tuan punya blog iaitu : http://sharifahhanim.blogspot.my/2011/08/kebaikan-menggunakan-dumbell-dal-am.html

Ni lagi satu gambar aku dengan Dato' Sri Khalid bin Mohamad Jiwa, tentunya suami kepada Dato Siti Nurhaliza uols, Nampak tak keslimman aku disituh berbanding perut Dato K, hampun dato saya melawak je
 
 
PERSOALANNYA: bila nak SLIM seperti dua gambar di atas??
 
Aku tak nak janji bila, tapi aku akan cuba slowly but surely☺☺
 
 
 
Saja nak share workout aku petang semalam
 
 
aku buat dua set Zumba ni, sebab skang dah gemuk kene start dengan workout ringan2 dulu
lepas tu buat lagi satu set Zumba (tapi lupa dah yang mana satu ;p)
iols suka buat Zumba sebab sambil menari boleh fefeeling seksi laksana ahkak Syakira kita :matilaa verangan:
 
Image result for shakira sexy body
 
Then iols pun dah beli new baby iaitu 20KG KETTLEBELL
 
Image result for 20kg kettlebell
ni gambar daripada google, tapi yang iols SEJIBIK sama camni kaler ungu jugeks
 
selingan sambil Zumba tu, iols buat jugak
 
20 kg swings
10 reps deadlift
 
memang lencun uols
puas hati mak
 
Image result for sweat cartoon
 
ok sampai di sini dulu
lagi satu resolusi 2017 adalah untuk merajinkan diri mencari jodoh menaip blog moga tercapai hendaknye

1 comment: